MEAL PHILOSOPHY

HOE ZIJN ONZE MEALS
SAMENGESTELD?

KENNETH PLAT, VOEDINGSKUNDIGE & LEEFSTIJLCOACH

Wat maakt onze maaltijden anders?
 

De Franse keuken heeft boter, de Indische keuken heeft curry's.

Wij? Wij stoppen geluk in ons eten. Want los van het feit dat er echt goed nagedacht is over wat er in jullie maaltijden zit, moet je gelukkig worden van wat je eet. En het toffe is dat je daar niet voor hoeft in te leveren op smaak!

 

Voeding stelt ons tot de fantastische dingen in staat die we overdag doen. En wat je eet, bepaalt voor een deel de uitkomst. Wat heb je dan nodig om die fantastische daden te verrichten?

 

Let me tell you.... 

kenneth.png
Glass of Milk

ONZE MAGISCHE MIX

DRIE PIJLERS: GELUK, GEZONDHEID, GEMAK

We hebben al eerder benoemd dat als je tijd wilt winnen, gezond en lekker wilt eten, wij voor jou de oplossing zijn. Maar wat maakt onze maaltijden nu gezond?

Ten eerste; elke week werken we met groenten in alle kleuren van de regenboog en elke week worden nieuwe recepten gebruikt. Diversiteit staat hoog in het vaandel. We zorgen ervoor dat elke maaltijd minimaal 200g groente bevat.

De richtlijn van het voedingscentrum zegt minimaal 250g per dag dus met een van onze maaltijden ben je al een heel eind. Door dit alles krijg jij al je vitaminen en mineralen binnen. Dit houd je gezond en vitaal! Daarnaast is het goed om te weten dat al onze producten maandagochtend 
kneitervers geleverd worden. Zo garanderen we dat jij vrijdag ook nog je maaltijd kan eten en dat je je voedingsstoffen binnenkrijgt. 

Ten tweede staat in elke maaltijd de hoeveelheid eiwitten centraal. Minimaal 30g, always.

Het voedingscentrum zegt: "In eiwit zitten aminozuren waar het lichaam niet zonder kan. Zo zijn de aminozuren nodig voor de opbouw van cellen en voor allerlei regelprocessen in het lichaam.

 

Verder helpt een eetpatroon met relatief veel eiwit om op gewicht te blijven. Dat komt doordat eiwit goed verzadigt en belangrijk is om het spierweefsel in stand te houden." Wil je hier meer over lezen, check dan dit blog.

venn diagram.png

JE MOET VET ETEN! 

MAAR NIET TE VEEL...

Daarnaast heb je een beetje vet nodig in jouw dagelijkse voedingspatroon. Ongeveer 1g/kg lichaamsgewicht is genoeg. De reden dat je dit nodig hebt is dat vetten ook belangrijke (vetoplosbare) vitaminen bevatten. Deze vind je niet terug in bijvoorbeeld fruit of groente, en daarom haal je ze uit vetten. We gebruiken graag onverzadigde vetten uit bijvoorbeeld vette vis, noten en andere plantaardige bronnen. 

EN LAST BUT NOT LEAST
CARBS!

Je lichaam heeft energie nodig. Die energie haalt je lichaam voor sport het liefst uit koolhydraten. Ons lichaam kan ook energie uit vet halen, maar dit is een veel trager proces. En voor mensen zoals jij en ik: tijd is geld.

De hoeveelheid energie die je nodig hebt, hangt van een aantal zaken. Bijvoorbeeld, een grote man heeft meer energie nodig dan een kleine dame. Of iemand die vier keer per week heel hard traint, verbrandt meer energie dan iemand die een drukke week op kantoor moet doorbrengen. Het is dus even aan jou om te bedenken hoeveel energie je nodig hebt, en hoeveel koolhydraten je aan jouw macromix toevoegt. 

Daarom kies je bij ons tussen de regular of de Rx meals. De Rx meals hebben net dat beetje meer koolhydraten om jou te voorzien van de energie wanneer je die nodig hebt.

IT'S OUR PROBLEM FREEEEE...
MEALOSOPHYYYY 🎶

03_Shampoo_Colour.png

KORTOM..

Hoe is een Prepperdeprep meal samengesteld?

 

1. Jij kiest op basis van je energiebehoefte de grootte van je maaltijd.

2. Wij zorgen er vervolgens voor dat jij je benodigde eiwitten binnenkrijgt, de vitaminen en mineralen die je nodig hebt om gezond te blijven en dat de koolhydraat-vet ratio hoog is zodat jij de hele dag kan knallen!

 

En of course, as said, we voegen geluk toe in de vorm van absurd veel smaak. 

PREPPIN' GOOD FOOD